Powered By Blogger

Wednesday 28 December 2011

FALSAFAH TERSIRAT

aku berada disini,kerana tiada kesejahteraan dalam diriku,
sehinggalah aku bersemuka dengan diriku sendiri
akhirnya dalam mata dan hati orang lain aku dalam pelarian
sehinggalah aku memujuk mereka berkongsi rahsia-rahsia ku,
aku tidak akan terselamat daripadanya,takut dikenali
aku tidak dapat mengenali diriku sendiri ataupun orang lain,
aku akan keseorangan, dimanakah dapat ku temui cermin yang sebegitu rupa,
kalau tidak di dataran milik kita bersama ini,
bersama-sama akhirnya aku dapat menjelma dengan jelas bukan sebgai gergasi dalam mimpi-mimpiku,
atau sikedil dalam ketakutan ku,tetapi sebagai sebahagian daripada insan yang berkongsi satu tujuan,
di dataran milik kita bersama ini,aku dapat menunjang akar ku dan membesar, tiada lagi keseorangan,
bagaikan dalam kematian, tetapi hidup untuk diri ku dan orang lain.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...